معرفی

واحد R & D

تحقیق و توسعه


خلاصه :

واحد R & D مشکوه

... یک نکته‌ی دیگر این است که گفتیم هیئتهای اندیشه‌ورز؛ من اصرار دارم این کلمه‌ی «اتاق فکر» را که فرنگی‌ها میگویند به کارنبرم اتاق فکر یک تعبیر فرنگی است، می‌آیند آقایان می‌نشینند کلمات فرنگی را تبدیل میکنند به ترجمه‌ی تحت‌اللفظی فارسی، همانها را مدام با افتخار به کار میبرند؛ نه، ما خودمان زبان داریم، واژه‌سازی کنیم هیئت اندیشه‌ورز از «اتاق فکر» خیلی گویاتر هم هست. <مقام معظم رهبری>

هیئت اندیشه ورز در مشکوه محصول بینش والای زعمایی مثل مقام معظم رهبری بوده و و این فکر راهبردی را با اعانت از کلام معظم له :
این جزو چالشهای اساسی یک ملت است؛ ملتی مثل ما که مانند مرداب یک جا نمانده ، مثل رودخانه‌ی خروشان در جریان است. ما اینجوریم دیگر؛ ما در حال جریانیم ...
را مقوله اساسی می دانیم.
هیئت اندیشه ورز مشکوه سعی بر نهادینه ساز الگوهای عینی عملی تربیت و آموزش مبتنی بر علم و معرفت نموده ؛ یعنی عرصه ای برای ورز دادن خرد جمعی تا ارتقای مجموعه بر قله رفیع آموزش و پرورش نوین ؛ پس ما افکار را تولید نموده و برای انتقال موثر به نسل پویای انقلاب اسلامی اجرایی می کنیم.
و صد البته که معطوف به تلاش همراه با مطابقت روز بشر گام می زنیم تا به تکوین مجموعه ای مملو از آینده سازان تراز انقلاب اسلامی برسیم.
باشد تا هرچند قدمی کوچک در راستای جهانی سازی معارف حقه شیعه اثنی عشری برداشته باشیم.

هشت قدم در توصیف هدف غایی مجتمع بزرگ مشکوة

که اکنون نیز باید در احترامش کوشید


قدم اول

پیامبر اکرم.صلی الله علیه واله.

اگر فرزند به تعداد ریگهای بیابان و قطرات باران در جهان، در ادای حق مادر بکوشد معادل یک روز که مادر باردار است ، نمی‏شود.


قدم دوم

حضرت امام خمینی .ره.

بانوان محترم! شما مسئولید که در دامن های خودتان اولاد متّقی بار بیاورید، تربیت کنید، به جامعه تحویل بدهید. دامن مادر بهترین مکتب است برای اولاد.


قدم سوم

امام خامنه ای . حفظ الله .

بزرگترین دانشمندان ممکن است یک ابزار پیچیده الکترونیکی به وجود آورند، موشک قاره پیما بسازند، فضا را تسخیر کنند، اما هیچ یک از این ها اهمیت آن را ندارد که کسی یک انسان به وجود آورد و او مادر است.

قدم چهارم

علامه حسن زاده آملی .زید عزّه.

همانا یقین دارم هر برکتی که از پروردگارم به من افاضه شده است، از اینجا ناشی شده که خدای تعالی مرا در چنان دامن عفیفی پرورش داده و از چنان مادر شریفی روزی ام فرمود.

قدم پنجم

آیت الله مجتهدی .ره.

اولین عملی که باعث خوب شدن کار و بار انسان می شود ، راضی نگه داشتن پدر و مادر است و دومین عمل، نماز اول وقت.

قدم ششم

آیت الله شیخ حسنعلی نخودکی.ره.

اگرشخص مرتكب دروغی يا غيبتى شد،يك گناه بيشتر در نامه اعمال او نمى نويسند، اما اگر عاق پدر يا مادر شد تا حلاليت حاصل نشده است هر روز گناهكار است

قدم هفتم

علامه حسینی طهرانی .ره.

در بوسیدن دست پدر و مادر برکتی است مخصوص خود آن و در جای دیگری پیدا نمی شود.

قدم هشتم

آیت الله سعادت پرور .ره.

در مقابل پدر و مادر مراعات ادب و احترام كنید ، زیرا ایشان واسطه هستی و هر سعادتی كه نصیب شما شود، شده اند.

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

دختران